Gozdna pedagogika – most med komunikacijo in izobraževanjem?

V prvih dneh oktobra se je šest gozdnih pedagogov iz Slovenije podalo na pot proti Češki. Moči smo združili predstavniki Gozdarskega inštituta Slovenije, Zavoda za gozdove Slovenije, Zavoda RS za varstvo narave in Inštituta za gozdno pedagogiko. Na 12. kongresu evropskih gozdnih pedagogov smo sodelovali aktivno - z delavnicami in projekti, kar je organizatorje kongresa prijetno presenetilo – aktivnost gozdnih pedagogov Slovenije narašča!

https://www.lesnipedagogika.cz/cz/FPcongress

Jesen je tisti čas v letu, ko se množica gozdnih pedagogov iz cele Evrope (in Škotske) zbere in izmenja dobre prakse, ki jih je testirala med letom v domačih državah. Naslov letošnjega kongresa Forest pedagogics – adventures between communicating and educating, je nakazoval, da komuniciranje z različnimi javnostmi ni popolnoma enako izobraževanju oz. pedagoškim pristopom v naravi. Nekatere države trenutno uporabljajo politiko splošnega komuniciranja z javnostmi, druge pa uporabljajo sposobnosti gozdnih pedagogov mnogo bolj dolgoročno - njihova znanja uporabijo kot način prenosa strateških okoljskih odločitev države na nižje ravni.

Uvodna predavanja so nam ponudili: Emma Berglund, predstavnica evropskega združenja lastnikov gozdov, ki je poudarila pomen lastnikov gozdnih posesti pri izvajanju aktivnosti gozdne pedagogike. Ne le, da morajo biti o njih seznanjeni, nenehno moramo tudi njim ponujati izobraževanja na temo gozdov.


Sledil je nagovor direktorja lokalnega gozdnega podjetja Jirija Svobode. Meni, da aktivnosti gozdne pedagogike najbolj potrebujejo mestni ljudje z malo gozdarskega znanja. Zelo pomembno pa se mu zdi, da se udeležencem delavnic ali seminarjev predstavi pravice in dolžnosti lastnikov gozdov, ki jih le-ti izvajajo pri gospodarjenju z gozdovi.


O okoljski vzgoji na Češkem se je razgovoril gozdar in pedagog Martin Šrom. Vsekakor smo določenih rezultatov raziskav lahko veseli, saj kažejo, da je potencial gozdne pedagogike v Evropi visok, kljub temu, da Čehi v povprečju 12% dneva preživijo zunaj, medtem ko Američani le 1%!


Dolgoletno delo pa je v zelo navdihujočem govoru predstavil Rolf Jucker iz Švice. Poudaril je pomen zgodnjega spoznavanja z okoljem oz. naravo za dober razvoj možganov. Predvsem pa to, da za uspešno učenje potrebujemo učne dražljaje celo življenje. Znanje nam da možnost za usvajanje še več znanja.

Delavnice v gozdu

Vsak obisk mednarodne konference je navdihujoč, zato smo se odločili, da bomo v prihodnje naše vtise s kongresov gozdnih pedagogov delili z vami še večkrat in še boljše. Zato bomo že naslednji teden, 18.10. 2017, na Gozdarskem inštitutu pripravili okroglo mizo, na kateri bo govora o stanju gozdne pedagogike v Sloveniji danes in jutri.

Druženje avstrijskih in slovenskih gozdnih pedagogov

Kongres smo izkoristili tudi za druženje slovenskih in avstrijskih gozdnih pedagogov (z leve: Thomas Baschny, Špela Planinšek, Katarina Flajšman, Saša Vochl, Robert Hostnik).


VEČ fotografij z dogodka.






Common European Strategy on Forest pedagogy